Press release

RENAULT TRUCKS ȘI GEODIS ÎȘI UNESC FORȚELE PENTRU A DEZVOLTA UN NOU CAMION ELECTRIC ADAPTAT LOGISTICII URBANE

Electromobility

E-TECH
Renault Trucks și GEODIS își combină experiența industrială, logistică și de inginerie pentru a proiecta un nou camion greu electric dedicat logisticii urbane, îndeplinind cerințele transportului de marfă în centrul orașelor.

Renault Trucks și GEODIS își combină experiența industrială, logistică și de inginerie pentru a proiecta un nou camion greu electric dedicat logisticii urbane, îndeplinind cerințele transportului de marfă în centrul orașelor.

Apar schimbări în transportul urban de mărfuri, fie in termenii reglementărilor privind emisiile, zonele cu restricții de acces, fie în privința proliferării modurilor de mobilitate (biciclete cargo, scutere etc.) care împărtășesc spațiul public.

Din motive de masificare [1], vehiculele cu tonaj de peste 3,5 t vor rămâne la baza distribuției urbane. Cu o gamă completă de vehicule electrice fabricate în Franța de la 3,5 la 26 t, Renault Trucks a lucrat timp de zece ani la reducerea amprentei ecologice a logisticii urbane. GEODIS, a cărui ambiție este să-și reducă emisiile de CO2 cu 30% până în 2030, și-a asumat responsabilitatea de a oferi livrări fără carbon în 37 de orașe din Franța până în 2023.

Prin noua lor colaborare, producătorul și partenerul său logistic duc mai departe această abordare și își combină know-how-ul pentru a dezvolta un nou camion electric urban de 16 t, cu un cost comparabil (TCO[2]) al unui vehicul diesel, ceea ce este o condiție prealabilă a adoptării la scară largă a unităților de propulsie alternativă.

Marie-Christine Lombard, Chief Executive Officer al GEODIS, a spus: „Urgența ecologică, alături de creșterea e-comerțului și de implementarea zonelor cu emisii reduse în orașe importante din Franța marchează faptul că trebuie să grăbim decarbonizarea transporturilor. Acesta este obiectivul GEODIS în formarea acestui parteneriat cu Renault Trucks. Dorim să oferim rapid răspunsuri concrete în problema sustenabilității logisticii urbane.”

Bruno Blin, președintele Renault Trucks, a adăugat: „Am observat că imaginea camionului se schimbă; în sfârșit, este perceput ca un instrument indispensabil. Obiectivul acestui proiect, în cadrul căruia Renault Trucks lucrează cu GEODIS, este proiectarea unui camion care să se integreze perfect în peisajul urban, printre alți participanți la trafic, în zone aglomerate și chiar în zone pietonale. Acest nou camion va fi proiectat pentru confortul și siguranța șoferului și pentru siguranța orășenilor.”

n  Un camion care se integrează perfect în peisajul urban

Datorită muncii în colaborare începând din stadiul designului, acest vehicul (cu nume de proiect Oxygen) va face posibilă integrarea tuturor cerințelor și funcțiunilor livrărilor în centrele orașelor: eliminarea unor neplăceri cum ar fi poluarea sau zgomotul și îmbunătățirea siguranței active și pasive, pentru a administra mai bine conviețuirea cu ceilalți participanți la trafic (pietoni și persoane care utilizează mijloace ușoare de transport).

În fazele timpurii ale proiectului, au fost identificare următoarele zone de concentrare:

  • Siguranță îmbunătățită pentru șofer și pentru public, datorită unei cabine coborâte, care îi conferă șoferului o vizibilitate directă excelentă pentru protecția optimă a participanților la trafic; un parbriz de dimensiuni mari și mai multe camere în locul oglinzilor retrovizoare, oferind o vizibilitate de 360°; o ușă culisantă laterală pe partea pasagerului care restricționează unghiul de deschidere a ușii.
  • Mai mult confort pentru șofer, care va fi capabil să se dea jos din vehicul pe ambele părți, stânga sau dreapta. Urcarea și coborârea din vehicul vor fi facilitate printr-o înălțime de acces mult mai redusă decât în cazul unui camion standard de distribuție
  • Ergonomie optimă și un acces mai facil la compartimentul mărfii. Pentru a obține acest lucru, este luat în considerare un parteneriat de terță parte cu un carosier, pentru îmbunătățirea operațiunilor de încărcare-descărcare în mediu urban.
  • Instrumentele conectate le permit șoferilor să-și optimizeze operațiunile și traseele.
  • Pentru a se asigura că acest vehicul se integrează perfect în peisajul urban și pentru a îmbunătăți atât confortul cât și stima de sine a șoferului, designerii Renault Trucks au redesenat complet atât liniile exterioare ale camionului, cât și interiorul cabinei.

Livrarea prototipului este planificată pentru sfârșitul anului 2022. Vehiculul va fi produs la fabrica Renault Trucks din Blainville-sur-Orne, Franța, prima fabrică europeană care produce în serie camioane electrice, din 2020.

Camionul va fi testat în livrări urbane la Paris, începând din 2023. Această testare în timp real va fi urmată de o fază de adaptare a vehiculului, încorporând feedback din partea șoferilor, în ceea ce privește confortul în utilizare, caracterul practic, reîncărcare etc., iar, apoi, printr-un studiu pentru optimizarea costului total de proprietate.

[1] Un camion de 12 t este echivalentul a mai mult de 3 vehicule comerciale ușoare.

[2] TCO = Total Cost of Ownership (Cost Total de Proprietate), costul global al unui bun sau serviciu pe toată durata de viață a acestuia.

RENAULT TRUCKS ȘI GEODIS ÎȘI UNESC FORȚELE PENTRU A DEZVOLTA UN NOU CAMION ELECTRIC ADAPTAT LOGISTICII URBANE

Renault Trucks și GEODIS își combină experiența industrială, logistică și de inginerie pentru a proiecta un nou camion greu electric dedicat logisticii urbane, îndeplinind cerințele transportului de marfă în centrul orașelor.

Apar schimbări în transportul urban de mărfuri, fie in termenii reglementărilor privind emisiile, zonele cu restricții de acces, fie în privința proliferării modurilor de mobilitate (biciclete cargo, scutere etc.) care împărtășesc spațiul public.

Din motive de masificare [1], vehiculele cu tonaj de peste 3,5 t vor rămâne la baza distribuției urbane. Cu o gamă completă de vehicule electrice fabricate în Franța de la 3,5 la 26 t, Renault Trucks a lucrat timp de zece ani la reducerea amprentei ecologice a logisticii urbane. GEODIS, a cărui ambiție este să-și reducă emisiile de CO2 cu 30% până în 2030, și-a asumat responsabilitatea de a oferi livrări fără carbon în 37 de orașe din Franța până în 2023.

Prin noua lor colaborare, producătorul și partenerul său logistic duc mai departe această abordare și își combină know-how-ul pentru a dezvolta un nou camion electric urban de 16 t, cu un cost comparabil (TCO[2]) al unui vehicul diesel, ceea ce este o condiție prealabilă a adoptării la scară largă a unităților de propulsie alternativă.

Marie-Christine Lombard, Chief Executive Officer al GEODIS, a spus: „Urgența ecologică, alături de creșterea e-comerțului și de implementarea zonelor cu emisii reduse în orașe importante din Franța marchează faptul că trebuie să grăbim decarbonizarea transporturilor. Acesta este obiectivul GEODIS în formarea acestui parteneriat cu Renault Trucks. Dorim să oferim rapid răspunsuri concrete în problema sustenabilității logisticii urbane.”

Bruno Blin, președintele Renault Trucks, a adăugat: „Am observat că imaginea camionului se schimbă; în sfârșit, este perceput ca un instrument indispensabil. Obiectivul acestui proiect, în cadrul căruia Renault Trucks lucrează cu GEODIS, este proiectarea unui camion care să se integreze perfect în peisajul urban, printre alți participanți la trafic, în zone aglomerate și chiar în zone pietonale. Acest nou camion va fi proiectat pentru confortul și siguranța șoferului și pentru siguranța orășenilor.”

n  Un camion care se integrează perfect în peisajul urban

Datorită muncii în colaborare începând din stadiul designului, acest vehicul (cu nume de proiect Oxygen) va face posibilă integrarea tuturor cerințelor și funcțiunilor livrărilor în centrele orașelor: eliminarea unor neplăceri cum ar fi poluarea sau zgomotul și îmbunătățirea siguranței active și pasive, pentru a administra mai bine conviețuirea cu ceilalți participanți la trafic (pietoni și persoane care utilizează mijloace ușoare de transport).

În fazele timpurii ale proiectului, au fost identificare următoarele zone de concentrare:

  • Siguranță îmbunătățită pentru șofer și pentru public, datorită unei cabine coborâte, care îi conferă șoferului o vizibilitate directă excelentă pentru protecția optimă a participanților la trafic; un parbriz de dimensiuni mari și mai multe camere în locul oglinzilor retrovizoare, oferind o vizibilitate de 360°; o ușă culisantă laterală pe partea pasagerului care restricționează unghiul de deschidere a ușii.
  • Mai mult confort pentru șofer, care va fi capabil să se dea jos din vehicul pe ambele părți, stânga sau dreapta. Urcarea și coborârea din vehicul vor fi facilitate printr-o înălțime de acces mult mai redusă decât în cazul unui camion standard de distribuție.
  • Ergonomie optimă și un acces mai facil la compartimentul mărfii. Pentru a obține acest lucru, este luat în considerare un parteneriat de terță parte cu un carosier, pentru îmbunătățirea operațiunilor de încărcare-descărcare în mediu urban.
  • Instrumentele conectate le permit șoferilor să-și optimizeze operațiunile și traseele.
  • Pentru a se asigura că acest vehicul se integrează perfect în peisajul urban și pentru a îmbunătăți atât confortul cât și stima de sine a șoferului, designerii Renault Trucks au redesenat complet atât liniile exterioare ale camionului, cât și interiorul cabinei.

Livrarea prototipului este planificată pentru sfârșitul anului 2022. Vehiculul va fi produs la fabrica Renault Trucks din Blainville-sur-Orne, Franța, prima fabrică europeană care produce în serie camioane electrice, din 2020.

Camionul va fi testat în livrări urbane la Paris, începând din 2023. Această testare în timp real va fi urmată de o fază de adaptare a vehiculului, încorporând feedback din partea șoferilor, în ceea ce privește confortul în utilizare, caracterul practic, reîncărcare etc., iar, apoi, printr-un studiu pentru optimizarea costului total de proprietate.

[1] Un camion de 12 t este echivalentul a mai mult de 3 vehicule comerciale ușoare.

[2] TCO = Total Cost of Ownership (Cost Total de Proprietate), costul global al unui bun sau serviciu pe toată durata de viață a acestuia.

Set canonical URL
Off