Bine ați venit la Renault Trucks România
Raport
Renault Trucks reduce emisiile de CO2
Green Energies
Mar. 7 2022
Acțiuni pentru a face față crizei climatice
Tranziția energetică necesară
Schimbările climatice este reală. Pe măsură ce se concentrează în atmosferă, CO2 (dioxidul de carbon) contribuie la efectul de seră și la încălzirea globală. Pentru a stopa acest fenomen, trebuie să acționăm și să ne decarbonizăm rapid stilul de viață.
Transportul rutier de mărfuri, care este esențial pentru societățile noastre, are un rol esențial în tranziția energetică necesară, cu un obiectiv clar: reducerea treptată a utilizării combustibililor fosili pentru a atinge cât mai curând neutralitatea în materie de carbon.
Restricții de reglementare sporite
În cadrul Acordului de la Paris privind clima, adoptat în 2015, care prevede reducerea ratei de încălzire globală sub 2°C până în 2100, Uniunea Europeană a decis să accelereze decarbonizarea transporturilor, care, în Europa, reprezintă 25% din emisiile de CO2.
În acest scop, reglementările europene au fost intensificate și impun acum, pentru prima dată, constrângeri de reducere a emisiilor de CO2 pentru constructorii de camioane, implicând obiective foarte precise: -15% până în 2025 și -30% până în 2030 față de 2019, în vederea atingerii neutralității emisiilor de carbon în transporturi până în 2050.
Au fost create 247 de zone cu emisii reduse în 13 țări europene. În viitorul foarte apropiat, camioanele cu motoare cu combustie internă nu vor mai avea voie să circule pe șosele.
Renault Trucks și-a luat angajamentul
Atingerea neutralității emisiilor de carbon începând cu 2040
Ne-am angajat să accelerăm procesul de decarbonizare în cadrul operațiunilor noastre, astfel încât să contribuim la limitarea creșterii temperaturii Pământului la 1,5°C. Obiectivul nostru este de a atinge neutralitatea în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon pentru vehiculele pe care le vom introduce pe piață începând cu anul 2040.
Trecerea treptată la 100% fără emisii de carbon
Vehiculele electrice reprezintă fundamentul planurilor noastre de tranziție energetică. Suntem pregătiți să facem din camioanele electrice noul standard al pieței, propunând o gamă completă de vehicule eficiente, robuste și profitabile, care să răspundă nevoilor tuturor clienților noștri.
Obiectivele noastre sunt ambițioase: 50% din vânzările noastre vor fi vehicule electrice în 2030, iar în 2040, 100% din vehiculele pe care le vom pune pe șosele vor fi neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.
În acest scop, ne mișcăm în etape, renunțând treptat la utilizarea combustibililor fosili, pe măsură ce de-carbonizarea și electrificarea sunt extinse la toate tipurile de utilizare.
Ne bazăm tranziția pe trei tipuri de tehnologii complementare: Motoare cu ardere internă alimentate cu combustibili nefosili (motorină sintetică, biocombustibili, biogaz și, în câțiva ani, hidrogen), baterii electrice și pile de combustie pe bază de hidrogen.
Renault Trucks reduce emisiile de CO2
Renault Trucks și-a asumat provocarea de a reduce emisiile de CO2 în 3 moduri:
- prin oferirea de camioane cu o eficiențădin ce în ce mai mare a consumului de combustibil
- prin oferirea de soluții 100% electrice pentru o utilizare fără emisii în transporturi
- prin prelungirea duratei de viață a vehiculelor sale, în cadrul unei abordări circulare.
Îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil al vehiculelor noastre
Renault Trucks proiectează și vinde camioane care sunt din ce în ce mai economice în ceea ce privește consumul de combustibil și care emit mai puțin CO2. Combinat cu servicii care îi ajută pe operatori și șoferi să își sporească eficiența combustibilului, sistemele noastre de motorizare au redus substanțial impactul vehiculelor noastre asupra mediului, dar fără a le diminua nivelul de performanță sau fiabilitatea.
Astfel, fiecare nouă generație de produse Renault Trucks oferă un consum de carburant mai mic decât cea precedentă.
Să ne îmbarcăm pentru vehiculele electrice
Renault Trucks produce autocamion electric modele de tonaj mediu, concepute pentru utilizări precum distribuția urbană, colectarea gunoiului și primele lucrări de șantier. Pe lângă o gamă largă de astfel de vehicule, Renault Trucks dezvoltă o gamă completă de servicii conexe: furnizarea de baterii și soluții de infrastructură pentru încărcarea acestora, sisteme suplimentare pentru optimizarea energiei utilizate, reparații și întreținere, precum și finanțare și asigurare.
Pentru a satisface toate nevoile pieței, dezvoltăm noi sisteme tehnologice care încorporează baterii sau o celulă de combustibil pe bază de hidrogen. Acest lucru va servi la extinderea electrificării și la alte utilizări pertinente, cum ar fi construcțiile, transportul de containere sau transportul pe distanțe lungi.
Doriți să treceți la electricitate?
Crearea de cicluri virtuoase pentru economia circulară
Pentru a reduce utilizarea resurselor naturale și pentru a limita impactul asupra mediului, în special efectul de carbon, al vehiculelor pe care le producem, ne orientăm operațiunile industriale pentru a se potrivi cu o economia circulară. Acest lucru ia în considerare a doua și a treia viață pentru vehicule, reutilizarea acestora în diferite forme și reciclarea lor.
- Re-generare: renovăm și recondiționăm vehiculele noastre uzate, actualizăm software-ul acestora și adoptăm tehnologii de ultimă generație disponibile pe camioanele noastre noi, pentru a le prelungi durata de viață și pentru a încerca să prevenim obsolescența acestora.
- Re-purpose: în fabrica noastră de camioane uzate, oferim camioanelor noastre uzate un nou mijloc de trai prin transformarea lor, astfel încât să furnizăm vehicule second-hand cu destinație personalizată. Tractoarele sunt transformate în transportoare; sistemele de motorizare diesel sunt convertite la combustibil biodiesel.
- Reciclare: oferim o linie de ansambluri mecanice și componente renovate pentru înlocuiri standard, iar producția lor are un impact asupra mediului cu 60% mai mic decât cel al pieselor noi.
Oferirea unui nou mijloc de trai sau transformarea unui camion poate preveni 14,4 tone de emisii de CO2 în comparație cu ceea ce ar fi necesar pentru a produce un vehicul nou.