Bine ați venit la Renault Trucks România
Testimonial
Renault Trucks T - Scoția - EM&T Rapson
Long haul
Apr. 19 2021
Confortabil, eficient și fiabil. Știm cât de bine se comportă Renault Trucks T pe șosea. Dar se dovedește a performa la fel de bine și „off-road”, pe suprafețele dificile și în relieful solicitant din zonele înalte ale Scoției.
EM&T RAPSON
FONDATĂ: 1901.
LOCALIZARE: Scoția, Marea Britanie.
ACTIVITĂȚI: transport, asistență tehnică și reparații, cu specializare în transportul de bușteni și cherestea.
8: număr de angajați.
5: număr de angajați.
500 000: număr de kilometri parcurși pe an.
În Nordul Scoției, regiunea Highlands are Oceanul Atlantic către Vest și Marea Nordului către Est. Între cele două întinderi de apă, relieful este alcătuit dintr-o succesiune de dealuri și de munți, care au și dat numele regiunii. Deoarece este relativ apropiată de Cercul Polar, iernile din această zonă pot fi foarte aspre, cu căderi importante de zăpadă, începând de la sfârșitul lunii septembrie. Compania de transport EM&T Rapson are sediul la Helmsdale, un sat pe coasta de Est a Sutherland. În urmă cu un an, Tommy Rapson și partenerii săi au cumpărat un Renault Trucks T 520 de 44t. „Aveam nevoie de un vehicul robust și puternic, capabil să opereze pe toate tipurile de teren, în condiții meteorologice dificile.” În regiunea Highlands, aceste zone înalte, cu multe lacuri, geografia este cea care dictează viteza de deplasare. Poți să uiți de șoselele drepte și deschise și trebuie să te obișnuiești cu vitezele reduse, cu serpentinele și cu zonele de circulație alternativă, pe o singură bandă.
UN VEHICUL ROBUST ȘI EFICIENT
EM&T Rapson este o companie de asistență tehnică și reparații, specializată în industria lemnului (bușteni și cherestea). „Ne-am început afacerea cu mulți ani în urmă, cu cinci vehicule, care transportau lemn către mai multe locații din regiune”, explică Tommy Rapson. „Avem o flotă diversificată, care ne permite să îndeplinim diferitele condiții și reguli care guvernează transportul de bușteni, cu câteva vehicule echipate pentru a circula pe drumuri înguste, pe care vehiculele cu șenile nu le pot utiliza.” În urmă cu un an, când căuta un nou vehicul pentru transportul de bușteni, Tommy Rapson a auzit de gama Renault Trucks. „Buna reputație de care se bucură vehiculul și producătorul, precum și faptul că există un dealer în Inverness, capabil să ne ofere asistență, ne-au convins să cumpărăm modelul Renault Trucks T.” Și, în ciuda condițiilor dificile de utilizare, el confirmă reputația vehiculului în ceea ce privește consumul de combustibil. „Este foarte eficient din punctul de vedere al consumului de carburant. Într-o zi, a parcurs aceeași rută ca şi un alt vehicul și Renault Trucks T a consumat cu 50l mai puțin combustibil, după ce a transportat șase încărcături!”
OPINIA ȘOFERULUI
Scott Middleton, șofer pe Renault Trucks T.
„Dorm în patul din cabina camionului Renault Trucks T patru nopți pe săptămână și întotdeauna dorm foarte bine, indiferent de anotimp. Scaunele sunt, la rândul lor, foarte confortabile, ventilate pe timp de vară și încălzite iarna. Urcarea și coborârea din cabină sunt înlesnite de către cele două trepte, barele de susținere sunt în poziția corectă și atunci când trebuie să mă urc pe platforma din spatele cabinei și să acționez macaraua, accesul este, de asemenea, foarte facil. Renault Trucks T este un instrument de lucru excelent, care conferă un sentiment de forță și robustețe. Fiabil și sigur, îți permite să conduci cu perfectă încredere pe drumuri periculoase, indiferent de condițiile meteo (zăpadă sau gheață). Atunci când folosesc regulatorul de viteză și îmi sare o mașină în față, vehiculul se adaptează automat, cu avertizare de distanță. N-aș schimba acest camion pentru nimic în lume!”
O CURSĂ IMPECABILĂ
Scott Middleton, 35 ani, conduce camionul Renault Trucks T. Pentru el, acesta este ca a doua casă.
„Acopăr între 100.000 și 120.000 km pe an, 30% - 40% off road, iar restul pe gudron”.
Ziua lui începe la ora 6 a.m., când merge la pădure, cu o macara, și încarcă în semiremorcă 25t.
„Apoi, merg la un gater local sau la o uzină care generează energie electrică. Descarc la fabrici sau în porturi, apoi mă duc să încarc din nou lemn. Fac câte două sau trei curse pe zi.”
Lui Scott nu-i este frică să folosească superlative, atunci când apreciază că „acest camion este un vehicul remarcabil.” După care adaugă:
„Pot să conduc mai mult timp, să parcurg distanțe mai mari și să utilizez mai puțin combustibil decât cu vehiculul pe care l-am condus anterior. Cel nou nu m-a dezamăgit niciodată, nici pe șosea, nici off-road. În special în pante lungi, cu grad mare de înclinare, pe terenuri noroioase și în orice condiții meteorologice. Odată ce vehiculul este încărcat, trebuie să-i exploatez capacitățile cât mai mult posibil pentru a depăşi drumurile periculoase.”
Totuși, în ciuda acestor condiții extreme, Renault Trucks T nu l-a dezamăgit niciodată. „Este nevoie doar să facem verificările lunare uzuale și totul este în regulă”, adaugă Tommy Rapson. Un alt atu important este confortul cabinei.
„Pentru noi, este foarte important ca șoferii să fie mulţumiţi de vehiculele lor, pentru că nu este ușor să găsești oamenii potriviți pentru aceste misiuni de transport. Este un argument excelent pentru atragerea unor șoferi motivați care, la rândul lor, vor satisface necesitățile clienților noștri. Acest camion s-a dovedit eficient din punctul de vedere al costurilor, datorită consumului redus de combustibil și absenței totale a timpului de imobilizare”.