Bine ați venit la Renault Trucks România
Testimonial
Feldschlösschen : Din 2013, camioanele noastre electrice ne oferă un avantaj competitiv
#JoinTheGoodMove
Distribution
Electromobility
Apr. 1 2021
Thomas Stalder este vicepreședinte al lanțului de aprovizionare a clienților la Feldschlösschen, cea mai mare fabrică de bere și furnizor de băuturi din Elveția, filială a grupului Carlsberg. În interviul său, acesta subliniază contribuția strategică a camioanele electrice la logistica neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Ne puteți prezenta compania dumneavoastră și piața pe care o reprezintă? Fondată în 1876 de Theophil Roniger și Mathias Wüthrich, Feldschlösschen este lider de piață în Elveția de peste 120 de ani. Aceasta are 1 200 de angajați în 21 de locații diferite din întreaga Elveție. Producem bere în două centre de producție: Rheinfelden și Sion. Producem băuturi răcoritoare și apă minerală îmbuteliată în Rhäzüns. Piața berii din Elveția este stabilă, dar numărul fabricilor de bere este în continuă creștere. Avem cel mai mare număr de fabrici de bere pe cap de locuitor din lume. Astfel, piața este foarte competitivă.
Compania dumneavoastră se angajează să protejeze mediul înconjurător. Care sunt principalele sale realizări în acest domeniu? Prin programul nostru "Împreună spre ZERO" am stabilit obiective ambițioase în patru domenii cheie: amprenta de carbon, deșeurile de apă, consumul responsabil de alcool și accidentele industriale. În ceea ce privește amprenta de carbon, în ultimul an am crescut ponderea energiei regenerabile autoproduse de la 50% la 66%. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea biogazului din propriile noastre operațiuni, precum și prin utilizarea alcoolului rezultat din producția de bere fără alcool, pe care îl folosim pentru generarea de căldură.
Ce vă face deosebit de mândru în ceea ce privește implicarea dvs. profesională și personală în protecția mediului? Berea este un produs natural. Ne obținem materiile prime direct din surse naturale și, prin urmare, am avut întotdeauna o relație strânsă cu mediul înconjurător. Protecția mediului a fost o temă majoră pentru noi timp de mai multe decenii. Ne-am stabilit obiective clare, am subscris la Acordul de la Paris privind clima și intenționăm să fim neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2030. Am identificat numeroase măsuri care ne vor ajuta să ne reducem impactul la zero prin eforturi proprii.
Sunt mândru că am făcut încă un pas important pe drumul către o logistică neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon prin achiziționarea de camioane electrice. Ne pregătim pentru acest pas de câțiva ani. Încă din 2008 am introdus prima flotă de vehicule electrice pentru livrările către clienți. Am utilizat în mod constant căile ferate ca parte a rețelei noastre logistice. Dar sunt, de asemenea, mândru de ponderea generării de energie regenerabilă din propria noastră activitate, care a ajuns acum la 66%, parțial prin utilizarea alcoolului din berea fără alcool.
De asemenea, m-am angajat personal să îmi reduc cât mai mult posibil amprenta de CO2. Trăiesc într-un mod eficient din punct de vedere energetic, fără a folosi combustibili fosili, produc energie electrică în propria casă ca autoproducător, iar pentru deplasările scurte folosim o mașină electrică care funcționează cu energia electrică generată în casă.
Ce rol joacă camioanele electrice în politica de livrare fără emisii de dioxid de carbon a Grupului Carlsberg și a companiei Feldschlösschen? Camioanele electrice reprezintă o contribuție majoră la obiectivul nostru de a avea o logistică neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, o parte importantă a planului nostru. Folosim calea ferată pentru cele mai lungi călătorii de aprovizionare, iar camioanele electrice pentru cele mai scurte. Am adoptat această politică în urmă cu câțiva ani și am lucrat în mod consecvent pentru a o realiza. Avem o viziune de logistică neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon și ne-am angajat foarte devreme în această călătorie prin introducerea camioanelor electrice. Am introdus primele camioane de 18 tone în Elveția încă din 2013. Am efectuat numeroase teste, iar Institutul Federal Elvețian de Tehnologie (ETH) din Zürich a realizat un studiu pentru noi și a furnizat o analiză ecologică și economică. Avem o experiență considerabilă în spate și dorim să o folosim pentru a face progrese suplimentare în domeniul electromobilității.
De ce ați decis să achiziționați 20 de vehicule D Wide Z.E. de la Renault Trucks? După ce am testat primele camioane electrice de 18 tone în 2013 și după ce am analizat experiența noastră, am luat decizia, în urmă cu peste cinci ani, de a trece la camioane electrice. Când am discutat cu Renault Trucks, ne-am dat seama rapid că, alături de ei, există posibilități, iar planurile noastre de a trece cât mai repede la această tehnologie au fost înțelese. Lucrăm foarte îndeaproape cu Renault Trucks și discutăm foarte deschis și constructiv, ceea ce ne-a convins că sunt partenerul potrivit. Mai mult, și soluția de finanțare propusă de Renault Trucks Financial Services ne-a ajutat să luăm decizia și să semnăm contractul pentru 20 de camioane D Wide Z.E..
Autocamioanele electrice vă ajută să obțineți un avantaj competitiv? Având în vedere că problemele de mediu au devenit mai importante pentru consumatori, utilizarea acestei tehnologii reprezintă cu siguranță un avantaj. În acest fel, putem arăta clienților că obiectivele noastre nu sunt doar abstracte pe hârtie, ci sunt puse în aplicare în mod real. Dar ambițiile noastre sunt mai vechi de atât. Ambiția noastră de a fi neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon a existat cu mult înainte de demonstrațiile privind clima. În calitate de întreprindere, suntem convinși că trebuie să fim conștienți de responsabilitățile noastre față de generațiile viitoare și că trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a lăsa în urmă un mediu neafectat.
Costul suplimentar al camioanelor electrice este compensat de avantajele economice pentru compania dumneavoastră? Evident, am efectuat o evaluare economică a camioanelor electrice. În ciuda tuturor lucrurilor, trebuie să fim pregătiți să investim în tehnologii noi, chiar dacă inițial nu sunt mai economice decât camioanele care ard combustibili fosili. Pe termen lung, este o decizie corectă.
Ce înseamnă o flotă electrică în ceea ce privește organizarea livrărilor? Șoferii noștri trebuie să se obișnuiască cu camioanele electrice, dar sunt mândri că le conduc, încântați că Feldschlösschen își asumă un rol de pionierat și în acest domeniu și că ei fac parte din el. În afară de faptul că șoferii trebuie să fie instruiți de la început, nu s-a schimbat nimic. Continuăm să livrăm zilnic clienților noștri, așa cum am făcut-o întotdeauna.
Ce avantaje așteptați de pe urma investiției dumneavoastră? Să ne atingem obiectivele privind emisiile de CO2. Și că vom câștiga mai multă experiență cu această nouă tehnologie.
Cum vedeți viitorul logisticii și al electromobilității? Modelele combinate de transport feroviar-electromobilitate, așa cum am dezvoltat acum, ar putea constitui un model și pentru alte afaceri în viitor.