Soluții de transport

Care este impactul asupra mediului al bateriilor pentru camioane electrice?

Electromobility

4min
Renault Trucks D E-TECH en recharge dans une station électrique - nouveau facelift avec équipement GSR (General safety regulation ; règlement de sécurité général)

When switching to a fleet of electric trucks, a frequently asked question is whether the batteries have an impact on the environment. At Renault Trucks, we limit this impact. By keeping a track of all of batteries that we introduce to the market, we can monitor their performance in order to optimise them. Throughout their use, we can service them to extend their use. Once they reach end of life, we have reconditioning and recycling facilities. Discover our commitments to limit the environmental impact of the batteries in our electric trucks.

Care este impactul asupra mediului al producției de baterii?

Grupul Volvo a luat măsuri pentru a se asigura că extracția litiului, esențială pentru fabricarea bateriilor litiu-ion, se desfășoară cu respectarea mediului și a sănătății oamenilor care lucrează în mine. Ne asigurăm că furnizorii noștri respectă etichetele internaționale de recomandare aprobate de membrii OCDE (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică). Acesta este cazul aproape tuturor acestora.

Mineralele utilizate pentru producția de baterii, inclusiv litiu-ion, grafit, nichel sau cobalt, nu sunt metale rare. Într-un raport publicat în 2021, Agenția Internațională a Energiei (AIE) estimează că pe Pământ există în prezent rezerve suficiente pentru producția de baterii (sursa: Monitorizarea T&E a anunțurilor publice privind capacitatea planificată de producție de celule de baterii, aprilie 2021).

Datorită acestor acțiuni și a angajamentelor noastre, reducem în mod semnificativ impactul bateriilor noastre asupra mediului.

Man charging Renault Trucks E-Tech D

Are electric truck batteries bad for the environment?

Potential global warming due to battery production is quickly compensated with an electric truck! For example, making the four 66 kWh battery packs necessary for the Renault Trucks E-Tech D currently emits 20 tons of CO2. But its use allows to save 30 tons of CO2 per year compared to its diesel counterpart (in France). CO2 emissions due to battery production are therefore rapidly compensated.

Care este durata de viață a bateriei?

Durata de viață a bateriei depinde de mai mulți factori. Modul în care este condus un vehicul și practicile de încărcare a bateriei joacă un rol semnificativ în longevitatea bateriei. Pentru o durată de viață cât mai lungă, oferim cursuri de formare pentru a vă ajuta șoferii să utilizeze corect bateriile și să le reîncarce în cele mai bune condiții. Acest lucru vă îmbunătățește, de asemenea, profitabilitatea prin gestionarea flotei de camioane electrice. În același timp, vă oferim câteva instrumente de monitorizare. Aceste instrumente monitorizează starea de sănătate a bateriilor dvs. (sau SOH State of Health) în timp real și oferă un plan de întreținere, care asigură din nou o durată de viață maximă. Contractele noastre de întreținere sunt adaptate pentru a se potrivi vehiculelor electrice și țin cont, de asemenea, de constrângerile activității dumneavoastră comerciale. În plus, pentru o tranziție încrezătoare la electricitate, garantăm bateriile noastre pentru o perioadă de 2 până la 8 ani, în funcție de model.

Ce se întâmplă dacă bateriile devin mai puțin eficiente?

La Renault Trucks, facem o distincție între prima viață a bateriei și ceea ce numim a doua viață a acesteia. Prima durată de viață a bateriei reprezintă întreaga perioadă de utilizare a acesteia de când a fost montată inițial pe camionul dumneavoastră. A doua sa utilizare poate avea loc în aceeași aplicație (dar aceasta poate fi pe un alt camion), în funcție de utilizare și de cerințe, sau într-o nouă aplicație staționară.

Atunci când performanțele bateriei nu mai corespund pe deplin aplicației, bateria este înlocuită. Considerăm că o baterie a ajuns la sfârșitul primei sale vieți pe autocamionul dumneavoastră atunci când energia maximă utilizabilă este de aproximativ 80% din capacitatea sa inițială. Durata acestei prime utilizări este estimată între 6 și 10 ani, în funcție de aplicație.

Ce se întâmplă cu o baterie care este îndepărtată? Mai multe operațiuni oferă acestei baterii o a doua viață. În funcție de diagnosticele efectuate asupra unei baterii defecte, este posibil să se schimbe doar modulele defecte (pachetul de celule) pentru a restabili performanțe apropiate de nivelul inițial și pentru a prelungi durata de viață a bateriei, care va fi apoi utilizată într-o a doua viață. Aceasta este ceea ce numim recondiționare.

De asemenea, este posibilă recondiționarea completă a bateriei, prin schimbarea tuturor modulelor. Bateria este apoi refabricată. Acest lucru înseamnă că poate fi reutilizată în loc să fie reciclată prematur.

Odată recondiționată, bateria este depozitată în depozitele noastre și este gata să fie livrată pentru a fi montată pe un camion.

batteries on a Renault Trucks E-Tech D truck

Ce se întâmplă cu bateriile la sfârșitul duratei de viață?

Pentru a reduce considerabil impactul bateriilor asupra mediului, depunem toate eforturile pentru a le utiliza pe toată durata de viață operațională și chiar și în alte sectoare de activitate. Odată ce prima lor viață se încheie, le preluăm pentru a le reutiliza într-o altă aplicație. Bateriile sau modulele lor uzate au încă o capacitate semnificativă de stocare a energiei și pot fi utilizate în scopuri staționare de stocare a energiei, în sectorul imobiliar, de exemplu. Există o mulțime de oportunități de reutilizare, iar a doua lor viață poate dura între 10 și 15 ani. Aceasta este ceea ce noi numim reutilizare și face parte integrantă din abordarea noastră privind economia circulară.

Am creat, de asemenea, o rețea de recondiționare cu partenerul nostru Neotrucks care oferă conversia unui camion diesel într-un vehicul electric.

Ce presupune reciclarea bateriilor?

Atunci când bateriile nu mai au suficientă eficiență pentru o a doua viață (sau poate chiar o a treia viață), ne ocupăm de reciclarea lor. Reciclarea este extrem de importantă pentru economia circulară și este în concordanță cu o abordare responsabilă a întregului proces de decarbonizare a activității dumneavoastră. Atunci când reciclăm bateriile, separăm componentele, astfel încât acestea să poată fi reutilizate. Unul dintre cele mai importante puncte este reutilizarea materiilor prime (grafit, litiu, nichel etc.). Acestea pot fi colectate pentru a fi refolosite în producție. Această practică minimizează necesarul de aprovizionare și uneori chiar crește eficiența: litiul reciclat este mai eficient decât litiul proaspăt extras, de exemplu! Procedând astfel, Renault Trucks se gândește la reglementarea europeană care, până în 2030, ar putea impune producătorilor să recicleze cel puțin 70% din greutatea bateriei.

Au încredere în noi

Grupul Delanchy adoptă camioane electrice de la Renault Trucks

În fiecare noapte, 15 magazine premium din Paris își primesc livrările cu un camion electric

Feldschlösschen : Din 2013, camioanele noastre electrice ne oferă un avantaj competitiv

Contactați-ne

Sunt de acord ca, atunci când trimit acest formular, Renault Trucks să stocheze și să păstreze datele mele personale atât timp cât este necesar pentru a evalua informațiile furnizate și pentru a mă putea contacta din nou cu privire la acest subiect specific. De asemenea, datele mele pot fi transferate către partenerii și distribuitorii Renault Trucks care vor fi în măsură să se ocupe de cererea mea.
Sunt de acord să primesc știri și informații despre produsele și evenimentele Renault Trucks. Voi putea să opresc aceste comunicări în fiecare e-mail pe care îl primesc.
Set canonical URL
Off